• يکشنبه ٢٣ مهر ١٤٠٢-١٣:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٦٦٩
نجفی مطرح کرد:6-183

رژیم صهیونیستی باید منتظر طوفان سهمگین تری از سوی جهان اسلام باشد / شهرداری تهران نقشه‌ ۲۰۰ کیلومتر مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان را منتشر کند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، ضمن گرامیداشت عملیات شجاعانه "طوفان الاقصی" در فلسطین اشغالی، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در صورت ادامه ظلم و ددمنشی علیه مردم مظلوم فلسطین، باید منتظر پاسخ کوبنده تری از سوی جهان اسلام باشد. وی همچنین طی تذکری، از شهرداری تهران خواست برای ایجاد شفافیت درخصوص تبلیغات گسترده ای که درباره 200 کیلومتر معبر مناسب سازی شده برای معلولین صورت گرفته، نسبت به انتشار و اعلام نقشه معابر مناسب سازی شده اقدام نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عملیات "طوفان‌الاقصی" اظهار داشت: اقدام شجاعانه جوانان فلسطینی در طراحی هوشمند عملیات "طوفان‌الاقصی" که منجر به شکست غیر قابل ترمیم نظامی و امنیتی علیه رژیم صهیونیستی شد؛ قدرت پوشالی امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل را برای جهانیان نمایان کرد به گونه ای که به ناچار برخی از متحدان غربی آن به ویژه آمریکا برای لاپوشانی این شکست تاریخی کمک نظامی اعزام کردند. 
وی گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند که با ادامه ظلم و جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین منتظر یک طوفان سهمگین تری این بار از سوی جهان اسلام باشد.
سوده نجفی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح گفت: کشتار زن، مرد، کودک، هتک حرمت به مسجدالاقصی، بمباران‌ پی در پی منازل مسکونی در غزه، قطع آب و برق و گاز، جلوگیری از کمک‌های غذایی و بهداشتی در هیچ دین و آیینی پذیرفتنی نیست. 
عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: انتظار می رود با موضع گیری و واکنش درست انسانی و دینی از سوی هم وطنان نسبت به موضوع فلسطین به دور از قرار گرفتن در بازی رسانه ای غرب و ارتباط دادن غلط آن با برخی از مسائل داخل کشور در کنار مردم مظلوم فلسطین که بیش از 700 کودک و 400 زن را در این چند روز اخیر با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی از دست دادند، بایستیم.
نجفی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز جهانی عصای سفید افزود: توجه به نیازهای معلولین، سالمندان و نابینایان در طراحی و مناسب سازی معابر و محیط های شهری حق این عزیزان است و بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان، وظایف شهرداریها مشخص و به صراحت بیان شده است لذا از شهردار تهران می‎خواهم به جد نسبت به وظایف خود در مواد 4-5-8-15 و 20 قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری‎های لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: همچنین از شهردار تهران می خواهم در راستای ایجاد فرصت های شغلی برای افراد دارای معلولیت مندرج در ماده 11 قانون معلولان نسبت به اختصاص 30درصد از پست های سازمانی اپراتور تلفن، متصدی دفتری و ماشین نویسی دستگاهها، شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی به افراد نابینا و کم بینا و افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی اقدام کند.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری تهران در ماه های گذشته در برخی از تبلیغات عملکردی خود مدعی مناسب سازی 200 کیلومتر معبر و فضای عمومی برای معلولان شده بود که با بررسی های صورت گرفته این موضوع در سطح شهر قابل مشاهده نمی باشد. لذا از شهردار تهران می خواهم نقشه‌ مناسب‌سازی معابر شهری را در سایت شهرداری به نمایش بگذارد و محدوده‌ها را مشخص کند تا صحت ماجرا راستی‌آزمایی شود و همچنین گزارشی از مناسب سازی معابر برای معلولین را به شورای شهر ارائه کند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: